Tarieven en vergoedingen
veranderingen 2025
Net zoals in 2024 , hebben wij voor 2025 besloten met een groep verzekeringen geen contract aan te gaan. Wellicht heb je al vernomen van de vele administratieve lasten, behandelindex, lage tarieven en behandelplafonds waarmee de verzekeraars op dit moment de paramedici belasten, waardoor het voor veel praktijken moeilijk wordt hun hoofd boven water te houden. Dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit die we jou willen bieden en onze werkvreugde. Wij hopen op jouw begrip.
In 2024 en 2025 heeft To the Core alleen contracten met CZ en VGZ.
-
Onder CZ vallen: CZ, Ohra, Nationale Nederlanden, Ohradirect, Just.
-
Onder VGZ vallen: VGZ, UNIVE, Bewuzt, IZA, IZZ , ZEKUR, UMC.
Mocht je verzekert zijn bij een van deze, dan hoef je niks te doen. Wij regelen het. De zorgverzekeraar vergoedt de kosten rechtstreeks aan de praktijk.
Ben je verzekert bij een andere verzekering, dan kan je na afloop van de behandeling bij de balie pinnen en krijg je een rekening mee die je zelf kunt indienen bij jouw verzekering. Wat je terug krijgt hangt af van je verzekering. In sommige gevallen krijg je 100% terug. In andere gevallen krijg je een groot deel terug. Laat je goed informeren bij het afsluiten van jouw zorgverzekering in 2025 wat de vergoeding is bij ongecontracteerde fysiotherapie voordat u een verzekering afsluit..
WIJ HEBBEN IN 2024/2025 alleen CONTRACTEN MET VGZ en CZ.
Tarieven | 2024 | 2025 |
|
€45,00 | €47,50 |
|
€105,00 | €110,00 |
|
€60,00 | €65,00 |
|
€90,00 | €95,00 |
|
€135,00 | €140,00 |
|
€60,00 | €65,00 |
|
€60,00 | €65,00 |
|
€185,00 | €190,00 |
|
€185,00 | €190,00 |
Andere kosten
Tijdens de behandeling zijn alle verbruiksmaterialen voor onze kosten. Mocht u verbruiksmaterialen willen kopen, dan is dat mogelijk:
- Medical tape per rol €12,00
- crosstape per vel € 2,00
- dynaband € 2,00
- triggerpoint bal € 3,00
Pijn reset traject is op maat en op aanvraag. Voor vragen hierover kunt u ons altijd contacten
Betalingsvoorwaarden:
- Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt en de fysiotherapeut.
- Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht.
- Betaling voor de fysiotherapeutische diensten geschiedt via de balie. U kunt uw behandeling betalen via pin of contant bij een van de baliemedewerksters.
- Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt.
- Indien de fysiotherapeut zich voor het betaalbaar stellen van declaraties wegens door hem geleverde diensten heeft verbonden aan een factoring bedrijf, zullen de betalingsvoorwaarden van dat factoring bedrijf prevaleren.